Wednesday, December 19, 2012

Short Vacation *Cameron Highland*

Posted by cinda at 10:40 PM
Reactions: 
HI!! peace yoooo

Petang jumaat si bapa call..cakap nak datang..alah apsal datang lum gaji..
tapi takpe la korek apa yang patut..jadi berjalan lah kami ke Cameron Highland memenuhi hajat si bapa yang dah lama kepingin nak ke tanah tinggi..baguslah sesekali pergi ke kawasan yang segar suasananya
lebih lagi si adik baru lepas habis SPM..
pergi balik hari saja sebab tak plan apa2..gerak pas subuh sampai dalam kul 12
aku bawak bekal siap2 sebab rasa2 cam x banyak tempat makan kat atas tuh..


singgah bekpes kat S Corner..nak berangan omputeh..kita order scone rm4.90 sejibik


Tersilap langkah bila sampai atas tak singgah terus jer sampai la S Corner ni..bila nak patah balik tengoklah jem kat atas tu..tak sanggup.. jadi melepaslah nak membeli sayur n buahan kat tepi jalan tu..kami meneruskan perjalanan terus ke Tanah Rata dan balik ikut Tapah

segar segar sayur..murah pulak tu..8 peket rm10 jer...



posing di cafe di tebing kebun teh seluas permandangan..cantik sangat
nampak orang kutip daun teh cam semut

boleh aku tak nak trun sebab curam sangat tangga nak ke ladang teh ni..
jadik layan jer lah muka model tak berbayar ni yerr..





muka tak boleh make up selama sebulan..huhuhu


sekejap jer duk kat atas tu..
kami teruskan perjalanan balik melalui Tapah
sepanjang jalan penuh orang asli jual durian...
bapak aku dah berzikir nak makan durian..nak makan durian
so singgah la salah satu gerai kat tepi lereng tu..

sumpah!! sedappp sangat durian ni..
orang asli tu cakap ni takde kacuk kacuk memang pure lemak manis 
huhhh berbaloi selonggok dalam 5 biji kot rm20.00



sambil meneruskan perjalanan bersimpang siur ni singgah pulak kat Lata Iskandar
sejukkan kaki...



Tuan tanah kedaung ngan en somi


Belikan bos kaktus ni..wajib beli rm10 untuk 6 (eh mmg 6 satu lagi dah letak kt bilik bos hehehe)

# hujung bulan nak coti coti lagi sampai lah april tahun depan...huhhh sangappp!!!

3 comments:

  1. kalo time cuti sekolah,pi mana-mana pun sesak kan.=)

    ReplyDelete
  2. amboi...patutla suggest p cameron tadi.. tp xpe.. mmg cameron best kak...

    ReplyDelete
  3. haha.. terbaikk... dah p ngan family 2 minggu lepas :D
    jem dia macam sembelit :D

    ReplyDelete

chomelnyerrr korang sebab mengomen...

 

CeriteraCinda Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea