Wednesday, February 19, 2014

masak vs malas

Posted by cinda at 8:06 PM
Reactions: 

Makin panas cuaca sekarang ni...
bila malam nak tido lagi terasa bahang....
haha semalam dah tak tahan sangat panas..aku tido atas lantai.....

bila cuaca panas badan jadi letih...dan tetiba mood memasak dah ke laut...
selasa pergi pasar tani..boleh tenung jer ikan ikan tu....
dan minggu ni asik menapau jer la...bayangkan nak masak nasi pun malas

Malam semalam ajak somi makan kat bawah rumah...nak balik tapau nasi dua bungkus
tau nak buat apa??...haha pagi nak buat nasi goreng...somi pun geleng pala...


mengigihkan diri minum air putih banyak banyak...aku ni jenis liat nak minum air kosong..
tapi sebab taknak sakit...kuatkan hati okkkk

tak tau orang tau ke tak apa yang aku masak ni..mak aku panggil masak lemak sinchuan..
ikan tu goreng dulu...pastu tumis bawang merh,bawang putih lada,halia...dah naik bau...masukkkan santan...letak serbuk kunyit sikit...dan masukkkan ikan tadi...siap..

 asam pedas sangat penting lah dalam hidup aku..hahha...seminggu sekali mesti ada...

 kari tanpa santan pun faveret gak....

 bila dah terlebih rajin..masak banyak supaya leh bawak pergi opis...jimat tauuu

udang goreng bodoh...haha ada ek...
tumis bawang ketuk ketu...masukkkan cili boo yang tinggal secoett....siapp...

1 comment:

  1. memang pon..time panas camni..anak kita pon tido kat simen..ciann..

    ReplyDelete

chomelnyerrr korang sebab mengomen...

 

CeriteraCinda Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea