Thursday, February 10, 2011

Tanam-menanam

Posted by cinda at 5:52 PM
Reactions: 
hai kawan-kawan...
saye sudah sihatttt!!!!
emmm....tp mood x berapa nak ade..kat opis...balik umah..mcm x tau pe nak wat blanx!!
sampaikan ikan aku dah mintak mandi...aku wat bodow jwer..
cian puyu ngan poyo..slalu aku borak gak ngan diorg...
skrg dia sembah muka pon aku war dowh jer..
sowi ekk..
tp yg paling kesian kat tanaman aku ler...
masa coti hari tuh..dah x besiram 6 ari..adushhhh..
balik2 suma dah tekulai..
cian..agaknya masa coti tuh x ujan kot..
umah aku ujung skali jadik kalau ribot topan...mmg umah aku banjir
walaupun dok tingkat 1..masa tu segar bugar ler pokok
ehehehehehe...walaupon i nih dok umah tingkat-tingkat
tp i suka becocok tanam..lelebey i suka masakk
jadik kalau nak masak main petik2 tu mudah le kan..
mase aku dok teres dolu..my mil blikan pasu bunga bederet-deret
c dalam ati alamak camner kalo aku pindah kuarters nanti...
n skrang nih..suma pasu2 tuh aku dah tanam
bende2 penting bila masak
cuma paling liat nak tanam pokok kari n kesom
slalu x menjadi..agaknya sbb nak slalu banyak air kot...
jadik yg berjaya aku tanam n dah slalu guna

"
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
hehehehehe



ha..lidah buaya nih..kalau aku balik umah jer..petik
satu pastu..dok nengok2 tv sapu je trus kat kulit leh ganti krim
cepat serap..beshhh


yang nih plak..kenal???
daun kunyit..
slalu guna kalau rebus ketam, kerang
n masak lomak cili padi..

nih pun penting n banyak kegunaannya..
kalo masak puding musti bubuh..
pastu kalau aku balik dr opis petik bunga melor kat bwh umah..amek pandan nih
racik halus2 gaulkan ngan bunga melor..perhh..pewangi kedai pon kalah
kalo letak kat bilik terasa cam bilik pengantin lakss..



k lah bubbby...mmg xde citer..eh citer ade...tp gambo kat adek..
x besh nak cietr kalo xde gamboo...

0 comments:

Post a Comment

chomelnyerrr korang sebab mengomen...

 

CeriteraCinda Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea