Wednesday, October 30, 2013

Belanjawan Negara 2014#yellowrangersteam

Posted by cinda at 8:21 PM
Reactions: 
Assalamualaikum...
tajuk ari ni agak skima skit...
kalau kita belia belia ni agak kurang nak tahu pasal Bajet Negara ni kan...
Tapi bila dah terlibat secara langsung kena tahu jugaklah...

Actually dari aku kecik kira masa sekolah dulu..setiap kali pembentangan Bajet ni mak aku yang paling teruja..dia akan ngadap tv dari PM mula berucap sampailah habis...bila habis jer pembentangan..ayat mak aku.."abah ko dapat bonus"....hmmm ok aku takde perasaan sangat pun..

Tapi now..sejak 12 tahun dulu aku yang teruja tiap tahun sebab??..aku kakitangan kerajaan macam abah aku...dan kebiasaannya cerita bonus ni berada dihujung ucapan Bajet...bersyukur walaupun bonus kakitangan kerajaan tak semeriah kakitangan swasta yang lain...


dah sepuluh tahun terlibat dalam penyediaan bajet ni...
tahun ni nama ada dalam secretariat makanan..
ai dengan makanan memang sinonim...

 Bergambar dengan Dato' sebelum kedatangan YB Perdana Menteri
selalu PM akan datang melawat kami yang akan memulakan kerja dari pukul 6.00 petang hingga 6.00 pagi

 dalam pukul 9 malam tak habis habis sawan kamera...

 PM sampai melawat kami dan sekitar penyediaan bajet 2014

 silap mata disitu..hehehe...

 tema yellowrangers tak sangka Pm ikut tema kami...sampai esok bersiaran pun PM pakai orange






mata suma sembab..ni continue kerja dalam pukul 4 pagi

PM siap sedia untuk pembentangan Bajet....



0 comments:

Post a Comment

chomelnyerrr korang sebab mengomen...

 

CeriteraCinda Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea