Tuesday, March 29, 2011

Jauhkan la....

Posted by cinda at 10:54 PM
Nak citer sikit..
sorang kawanku yang baru je kawin hmm..dalam bulan 12 kot rasanya
mula ada masalah..sian..sebabnya isterinya mengaku dia x sayangkan kawan aku tu..
lebih parah isterinya mmg dah ade boyfriend..n kawin ngan kawan aku pun sbb ikut cakap
keluarga..kira dua keluarga kenen2 ..kawan aku pun ikut jer..dia pun penah putus cinta
sbb keluarga x terima..huh sadisss...

ok tu citer masalah rumahtangga dia la kan...

yang jadik masalah kat aku sekarang...

dari mula masalah dia asik meseg aku...suma dia ngadu..
detail plak tuh...yang x tahan sampai tahap nak bunuh bini dia..sbb kurang ajar sgt
masalah makin berganda..bila bini dia nih dlm xnak xnak bunting plak..huh
jadik konflik kat ctu..sok sok nak rebut anak plak..
memula sian n cuba bantu mana yg boleh la kan...
suh sabo..pujuk..take time mana tau jatuh cinta dgn sdrik kan kan
adeh...
lagi masalah beso...bila husband aku terbaca msg tu...huh masak...
mana taknyerr...dulu mamat nih penah nakkan aku..
siap cakap kat aku "shahril tu lambat no nak kawin ngan ko..meh aku masuk minang"
" ko pk pkkan eh..nanti bila aku abis khatam quran 30 juzuk aku nak jawapan koo..."
makk aihh...pe lagi repot kat laki (pakwe masa tuh) ..tahun tu gak kitaorg kawin..hehehehe(sbb mamat nih cam psiko skit)

masalah jadik tambah berat bila dia mula tepon aku...dah byk kali aku x angkat..
kalau msg aku leh trima lg kan..tp bila dah tepon ni rasa x sedap la..
rasa besalah kat husbandkan...
banyak aku baca perkara2 negatif kalo kita layan bende2 camnih
suh ngadu kat family ..dia x nak..
normally selalu dengar citer pompuan(x kta single or bini org) ngadu damba kat laki org..last2 jatuh cinta...
aku kalau kata jatuh cinta tu..insyaallah tak la kot..tp mintak jauhkanla..
tp kalau hati suami tersinggung...huh abis pahala aku..
soalannya...
korang rasa patut ke saya layan..atau bantu mamat nih..
atau pun diamkan jer...xyah balas..
help me.. !!!



7 comments:

  1. jgn libtkn diri dlm mlsh trumhtangga org len..tkut kang len lk jdnye..wtnye ppuan tu lk bc msg laki tu (kot la)..ha xpsl2 ko lk tlibt..n ade reason lk pompuan tu kate laki dia affair ngn ko lk..

    ReplyDelete
  2. huh..btull tu..x abis gaduh ngan suami timbul masalah lain lak...tq tq...aku x tepk plak..hehehe

    ReplyDelete
  3. kak nadi pas jew la mamat 2 kat ainn hahahaha
    aku nie bukan la taw pasal benda2 nie. . tp apa yg aku pk logik leh klau nk jd pengdr n bg nasihat memandangkan dier mmg dah kawan lama ngan kak nadi tp kene bgtaw abg sharil la takot abg shahril plak salah anggap. . .wahh cam org dah kawen plak aku nie :)

    ReplyDelete
  4. hehehe...masa abg shahril baca pun dah ngamuk...
    kecut perot oo...ngadap fb pun dah bising..ni layan sms..huh (mamat nih x sesuie ngan mucux yang chomel + anggun)hehehe..mamat ni pun satu kelas ngan akak kat skolah..mmg kenal lama pon..

    ReplyDelete
  5. tag hang..nak langsir
    http://shares-something.blogspot.com/2011/03/reens-diary-giveaway-lahh.html

    ReplyDelete
  6. sokong 100% baiti, bukan aper kak nadi klu kita campur gak makin teruk gadiknya. klu xmo kongsi ngan kuarga@konon segan jalan terbaik p jer pejabat agama minta nasihat hehehe akak xlah tersepit antara 2 benua hahaha

    ReplyDelete
  7. HEHEHE...BETUL2..makin lama makin teruk masalah dia..naik seram akak..nak mendengo luahan dia yg mals tuh

    ReplyDelete

chomelnyerrr korang sebab mengomen...

 

CeriteraCinda Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea