Thursday, October 4, 2012

Char Kuew Teow di pagi jumaat

Posted by cinda at 7:26 PM
Reactions: 
assalamualaikum...salam jumaat..xde entry Faith Friday..sebab org x berapa nak baca pun..(pelik kan?)
jadi nak hidang breakfast saya pagi ni...

kul 6.00 blackie dah kejut..bising duk kat kaki aku...tetiba teringat eh plan nak masak kuew teow pagi nih...hahaha..thanks ekei sebab ingat kan..
pas mandi terus g dapur..kuarkan suma..termasuk lesung batu tu cantik duk dlm peti ais..sebab mlm tadi dah siap2 tumbuk bawang..malas nak ubah dlm bekas...


tumis bawang n bwang putih...masukkan dua senduk cili kisar..tunggu garing n masukkan sos Otaku dan masukkan udang...perhh sedapp kalau buh banyak banyak..serasa dengan garam n sedap rasa...buh air sikit..tunggu sampai udang betul2 masak

Alkisahnya..aku sebenarnya tak berapa suka kuew teow nih..dari zaman kecik sampai ler dah kawin..x pernah lalu kat tekak nih..sebab dah tertanam dalam kepala kuew teow nih org cina jer makan..

tapi bila mak mertua selalu jer masak..n sedap pulak tu..cuba-cuba ler makan..eh..memang sedap pulak..
tapi percubaan nak masak sendir tu tu tak pernah ada..
sampailah aku dikenalkan dengan sos Otaku oleh opismate..





dah masukkan kuew teow tuh.. masukkan sebijik telur n last sekali masukkan taugeh n daun kucai..
Tadaaaa!!! siap mudah..cepat...sedapp..
dan jangan lupa masak penuh kasih sayang hokehh.... * _____* 

xoxo...

1 comment:

chomelnyerrr korang sebab mengomen...

 

CeriteraCinda Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea