Monday, October 8, 2012

Resepi sup ikan merah mak saya

Posted by cinda at 6:40 PM

sambil gelong-gelong pala..meh la nak kongsi resepi yang suma org boleh buat ni yek
senang...seddapp...dan yang penting berkhasiat..ni mak aku yang masak..kalau hari2 besa takdenya aku nak masak..becoz my laling tak baper suka..jadik bila family datang reramai baru boleh nak masak...

huhh...ari ni badan x baper nak sihat..lemau n sakit sana sini..mungkin kesan makan ubat baru beli semalam...
my laling pulak kena outstation lagi..jadik secara rasmi xde la adegan masak memasak kat rumah..
yeyyy musti kemas jer dapurr shuke shuke...nasib anak bulus tu x reti ngecah rumah...behave jer..mungkin sebab dah terbiasa dengan tuan dia punya perangai..hehehe..syayang ekeiii...



3 keping ikan merah
5 ulas bawang merah 
1 ulas bawang putih
1/2 inci halia
2 sudu minyak masak
1 biji ubi kentang (optional)
1 tangkai daun sup
1 paket rempah sup bunjut ikan Adabi
Air
Garam secukup rasa

sumber: mr google

1 comment:

  1. saya sudah tag anda utk join segmen blogwalking/giveaway ni..gud luck...
    http://onlyloveyoubaby.blogspot.com/2012/10/segmen-jom-follow-aku-cuma-seorang.html

    ReplyDelete

chomelnyerrr korang sebab mengomen...

 

CeriteraCinda Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea